Przepis na ultrazdrowe babeczki czekoladowe

15:47 Zuzu Here 1 Comments


Odkąd zamieszkałam w Warszawie, a rok akademicki się jeszcze nie zaczął, mam ogromną chęć (i czas) na kombinowanie z przepisami. Mam wręcz manie wyszukiwania fajnych przepisów w internecie i próbowania ich. Dlatego pomyślałam, że może warto się z Wami tymi najlepszymi podzielić. Być może ktoś kiedyś skorzysta :) 
Dziś przepis dla łasuchów, które dbają o linię :) Słodki, ale równocześnie bardzo zdrowy i wartościowy. I proszę się od razu nie przerazić po przeczytaniu składników, bo mogę zapewnić, że naprawdę babeczki ostatecznie są pyszne :)

Składniki:
ilość na 12 babeczek
- 1 szklanka płatków owsianych (mogą być żytnie, jęczmienne)
- 1 szklanka otrębów żytnich (mogą być owsiane)
- 1 jajko
- jogurt naturalny - ok. 300g
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,2 szklanki cukru trzcinowego + 2 łyżeczki miodu
- starta gorzka czekolada (ja użyłam 90%, im więcej tym zdrowiej, ale też bardziej gorzko)
- rodzynki
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- wiórki kokosowe do posypania na wierzch
- odrobina cynamonu i kurkumy dla aromatu (wg uznania)

Przygotowanie:

1. Łączymy suche składniki.
2. Dodajemy mokre składniki i mieszamy do uzyskania zwartej masy.
3. Wkładamy masę do foremek, po czym pieczemy przez 15-18 min w 200 stopniach.
4. Dekorujemy babeczki wiórkami kokosowymi.
Smacznego!


Instagram


1 komentarz: